Повноцінна інформаційна зброя: як зараз працюють пропагандисти РФ за кордоном (ВІДЕО) - Новини Ю

Повноцінна інформаційна зброя: як зараз працюють пропагандисти РФ за кордоном (ВІДЕО)

06.12.2022   15:31    16

Пропагандистський російський телеканал RТ, попри обмеження Євросоюзу та країн-партнерів України, продовжує вести мовлення в обхід санкцій і навіть відкриває нові бюро. Наприклад, канал збирається відкрити філію у Сербії. Київ та ЄС звернулися до Белграда з проханням відмовитися від підтримки кремлівської пропаганди, передає FREEДОМ.

Телеканал Russia Today (“Раша Тудей”) заявляє про себе як про міжнародного мовника. Джерела фінансування не приховують — це федеральний бюджет Росії. Заявлена мета каналу, що веде мовлення арабською, іспанською, англійською, німецькою — створювати альтернативу авторитетним міжнародним каналам новин. Насправді — це лише рупор Кремля, і його завдання — поширювати наративи кремлівської пропаганди по всьому світу, фейки про війну в Україні та заклики до геноциду українського народу.


RT та агентство “Спутник” — важлива частина кампанії Путіна з дезінформації. Ще з 2015 року Оперативна робоча група Європейської служби зовнішніх зв’язків розпочала перевірку цих ЗМІ. Євросоюз запровадив комплексні санкції проти кремлівських каналів ще у березні. Обмеження стосувалися кабельного, супутникового телебачення, вебсайтів та програм. ЄС призупинив ліцензії та дозволи. Але RT намагається обходити санкції: створює ідентичні заблоковані платформи, інструкції з обходу заборон. А в Німеччині, наприклад, блокування заборонених вебсайтів взагалі на совісті інтернет-провайдерів. Вони вирішують – заблокувати канал чи ні.

“Коли їх починають закривати на тому чи іншому майданчику, вони шукають нові канали обходу цих санкцій, вони використовують усі можливості, які надає демократія, проти якої вони так борються. “Раша Тудей” спрямована на розвал європейської коаліції на підтримку України, вони намагаються максимально довести своїй іноземній аудиторії тезу, що як мінімум, що не все так однозначно”, — зазначає керівник Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Ігор Соловей.

Контент RT продовжує засмічувати інформпростір європейців. Так, згідно зі звітом британського Інституту стратегічного діалогу, 19 платформ згенерували понад 11 мільйонів відвідувань за останні місяці. RT продовжує брехати, але більш звивистим шляхом — вкладаючи наративи в цитування неправдивих заяв або у вуста спікерів.







Кремль намагається знайти будь-які шпарини для поширення своєї пропаганди. Так, у Сербії розпочинає мовлення філія “Раша Тудей”. При тому що Сербія планує стати членом Євросоюзу. Київ закликав Бєлград відмовити бюро у мовленні.

“RT не має нічого спільного зі свободою слова та журналістикою. Пропаганда та дезінформація, які розповсюджує цей канал, не підуть на користь сербському суспільству. Сербський уряд також повинен розуміти, що будь-якої миті RT може почати розхитувати ситуацію в самій Сербії”, — написав у Facebook речник Міністерства закордонних справ України Олег Ніколенко.

Британський політик Філіп Геммонд говорив, що у RT — набагато винахідливіша пропаганда, ніж та, яку Росія створює для внутрішньої аудиторії. Як мінімум понад 2 тис. співробітників компанії по всьому світу — не російські журналісти, а місцеві.

Україна закликає країни-партнерів запровадити більш жорсткі та комплексні санкції проти пропагандистської машини Росії за кордоном, а людей вимикати російські ресурси, не чекаючи блокувань від провайдерів.